SISBON je informacijski sistem izmenjave podatkov in informacij o boniteti fizičnih oseb. Vzpostavljen je z namenom učinkovitega ocenjevanja in obvladovanja kreditnega tveganja pri kreditodajalcih v zvezi s sklepanjem kreditnih poslov s fizičnimi osebami in vzpodbujanja politik in ukrepov za odgovorno kreditiranje ter vzdržno zadolževanje in preprečevanje prezadolženosti fizičnih oseb.
V SISBON se tako zbirajo in obdelujejo podatki, ki se nanašajo na zadolženost posameznikov in njihovo korektnost pri izpolnjevanju pogodbenih obveznosti.
Član sistema lahko v sistemu izmenjave informacij dostopa do podatkov, ki jih lahko uporablja izključno za namen sklepanja novega posla s komitentom, izterjave zapadlih obveznosti, reklamacije komitenta, ažuriranja podatkov komitenta, spremembe podatkov za posle/matičnih podatkov komitenta in revizije.
V primeru financiranja pravne osebe s poroštvom fizične osebe se tudi za to fizično osebo izvede vpogled v SISBON.
Več informacij SISBON
Posameznik ima pravico do izpisa svojih podatkov, ki se v SISBON-u nanašajo nanj. Izpis podatkov je sestavljen iz več delov:
- poizvedbeni podatki (kdo in kdaj je naročil izpis podatkov);
- matični podatki posameznika;
- podatki o poslih in poslovnih dogodkih, ki jih člani sistema SISBON skladno z ZCKR posredujejo v sistem SISBON;
- podatki o izvedenih vpogledih v posameznikove podatke;
- podatki o oddanih pritožbah.
Posameznik lahko izpis podatkov prejme na več načinov:
- prek spletne ali mobilne aplikacije,
- naroči izpis v elektronski obliki ali v tiskani obliki po pošti na dom. Potrebno je izpolniti obrazec Zahteva posameznika za izpis osebnih podatkov iz SISBON.
Posameznik lahko pooblasti drugo fizično ali pravno osebo, da pridobi njegove osebne podatke iz sistema SISBON. V ta namen mora posameznik izpolniti obrazec SISBON-Pooblastilo, pooblaščenec za vpogled pa še dodatni obrazec Zahteva za izpis osebnih podatkov iz SISBON po tretji osebi s pooblastilom. Pooblastiteljev podpis na pooblastilu mora biti overjen.
Če komitent posameznim osebnim podatkom, ki se o njem združujejo in izmenjujejo prek sistema SISBON, utemeljeno nasprotuje, lahko pisno zahteva njihov izbris oziroma spremembo ali popravek pri članu, ki je upravljavec teh podatkov v smislu podpisov o varstvu osebnih podatkov, ali pri upravljavcu. Zahtevo poda tako, da izpolni in v pisni obliki odda v ta namen pripravljeni obrazec Zahteva posameznika za popravek osebnih podatkov v SISBON, ki je na voljo na spletnih straneh Banke Slovenije.
Zahtevo posameznika za popravek osebnih podatkov v sistemu SISBON je možno osebno oddati pri tistem članu, ki je upravljavec podatkov posla, katerega podatkom nasprotuje. Zahtevek se lahko osebno odda tudi na vložišču Banke Slovenije v času uradnih ur in prek spletne ali mobilne aplikacije Moj SISBON. Upravljavec mora pisne zahteve dopolniti oziroma popraviti v roku 10 dni od vložitve. V istem roku mora tudi poslati obvestilo o popravku podatkov ali razlogih, zaradi katerih tega ne bo naredil.
Prav tako v primeru tovrstne zahteve ni možna oddaja po tretji osebi s pooblastilom. Obrazec mora biti izpolnjen z razvidnimi in pravilnimi podatki in jasnim opisom napake (tudi dokazom, če ga komitent ima). Za uspešno oddajo zahteve pri članici je potrebna ustrezna osebna identifikacija člana. Identifikacijo opravi bančni svetovalec v poslovni enoti, v kateri komitent odda zahtevo.