Kartico moramo obravnavati tako kot denar, zato moramo z njo ravnati tako kot z drugimi vrednimi stvarmi.
- Novo kartico po prejemu takoj podpišite;
- osebno številko za kartico si takoj po prejemu zapomnite in uničite ovojnico, v kateri ste jo prejeli;
- shranite telefonsko številko za preklic kartic (+386 583 41 83, 24-urni klicni center BANKART);
- številke PIN nikoli ne zapišite, ne shranite je skupaj z bančno kartico in je v nobenem primeru nikomur ne povejte;
- pri vnosu številke PIN stopite bliže k napravi in številčnico prekrijte s prosto roko ali jo zakrijte s telesom;
- če na bankomatu ali POS-terminalu opazite kar koli nenavadnega, prekinite transakcijo in o tem obvestite prodajalca, banko ali policijo;
- ko bankomat iz neznanega razloga zadrži kartico, o tem takoj obvestite banko ali policijo;
- pri plačilih imejte plačilno kartico vedno pri sebi, ne izročajte je nikomur;
- ne dovolite, da bi trgovec kartico prek terminala ali tipkovnice potegnil več kot enkrat oziroma za vsak neuspešni poskus zahtevajte potrdilo o neuspeli transakciji;
- pri uporabi plačilne kartice nikoli ne sprejemajte pomoči neznancev;
- redno pregledujte bančne izpiske in preverite zabeležene transakcije, o morebitnih nepravilnostih pa takoj obvestite banko;
- da boste nadzorovali svoje transakcije, se odločite za storitev Varnostni SMS.
Več o varni uporabi kartic preberite na ZBS – Temeljna pravila varne rabe kartic.
Ob uničenju, poškodbi, izgubi, kraji ali zlorabi kartice opravite naslednje korake:
- takoj pokličite 24-urni servisni center Bankart na telefonsko številko +386 1 583 41 83;
- najpozneje v osmih delovnih dneh se osebno oglasite v najbližji poslovni enoti/poslovalnici banke in pisno potrdite blokiranje kartice.
V trenutku prejema obvestila vam bomo blokirali uporabo kartice in podali nadaljnja navodila.
Ob izgubi, kraji, zlorabi ali sumu zlorabe ste dolžni to prijaviti policiji. Sporočite čim več potrebnih podatkov o okoliščinah, povezanih z izgubo, krajo ali zlorabo kartice, in tako preprečite morebitno nadaljnjo škodo.
- Nakupujte le na spletnih straneh, ki omogočajo varno (https) povezavo;
- zaupajte le tistim spletnim mestom in prodajalcem, ki od vas zahtevajo varnostno številko kartice ali omogočajo nakup s sistemom Mastercard ID Check, sicer nakupa ne opravite;
- po možnosti kupujte le pri preverjenih trgovcih;
- ne opravljajte nakupov na spletnih mestih, do katerih ste prišli prek spletnih povezav v nezaželeni elektronski pošti ali pa so vas poklicali po telefonu in vam želeli prodati neko storitev ali blago, ob tem pa so od vas želeli podatke o kartici;
- v nobenem primeru nikoli ne vpisujte ali povejte številke PIN, saj pri oddaljenih nakupih ni potrebna;
- natisnite spletno stran z oddanim naročilom, pogoji poslovanja in dostave ter kontaktnimi podatki prodajalca;
- plačilna kartica je za nakupe prek spleta samodejno vključena v sistem varnostnih storitev Mastercard ID Check;
- upravljanje in nadaljnje informacije o delovanju in uporabi sistema Mastercard ID Check so na voljo na uradni spletni strani Mastercard;
- če oddaljene nakupe opravljate pogosto, je zanje smiselno uporabljati ločeno plačilno kartico ali aktivirati storitev Varnostni SM
Oglejte si še nekaj dodatnih informacije o varnem spletnem poslovanju, ki jih je pripravil Nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost SI-CERT in projekt Varni na internetu.
Tarifa banke – pravne osebe
Splošni pogoji poslovne kreditne kartice Mastercard
Vloga za izdajo poslovne kreditne kartice Mastercard
Združenje bank Slovenije – Uporaba plačilnih kartic na počitnicah v tujini
Združenje bank Slovenije – Temeljna pravila varne uporabe plačilnih kartic
Združenje bank Slovenije – Priporočila kako pred nakupom preveriti spletnega trgovca