Varna uporaba plačilnih kartic 

Kartico moramo obravnavati tako kot denar! Z njo moramo ravnati enako, kot z drugimi vrednimi stvarmi.

Dogovorite se za sestanek

Kontaktni center Pon.–pet.: 8.–16. ure

+386 1 589 57 00

Pišite nam

info@bksbank.si

Kartico moramo obravnavati tako kot denar, zato moramo z njo ravnati tako kot z drugimi vrednimi stvarmi.

  • Novo kartico po prejemu takoj podpišite;
  • osebno številko za kartico si takoj po prejemu zapomnite in uničite ovojnico, v kateri ste jo prejeli;
  • shranite telefonsko številko za preklic kartic (+386 583 41 83, 24-urni klicni center BANKART);
  • številke PIN nikoli ne zapišite, ne shranite je skupaj z bančno kartico in je v nobenem primeru nikomur ne povejte;
  • pri vnosu številke PIN stopite bliže k napravi in številčnico prekrijte s prosto roko ali jo zakrijte s telesom;
  • če na bankomatu ali POS-terminalu opazite kar koli nenavadnega, prekinite transakcijo in o tem obvestite prodajalca, banko ali policijo;
  • ko bankomat iz neznanega razloga zadrži kartico, o tem takoj obvestite banko ali policijo;
  • pri plačilih imejte plačilno kartico vedno pri sebi, ne izročajte je nikomur;
  • ne dovolite, da bi trgovec kartico prek terminala ali tipkovnice potegnil več kot enkrat oziroma za vsak neuspešni poskus zahtevajte potrdilo o neuspeli transakciji;
  • pri uporabi plačilne kartice nikoli ne sprejemajte pomoči neznancev;
  • redno pregledujte bančne izpiske in preverite zabeležene transakcije, o morebitnih nepravilnostih pa takoj obvestite banko;
  • da boste nadzorovali svoje transakcije, se odločite za storitev Varnostni SMS.

 
 Več o varni uporabi kartic preberite na ZBS – Temeljna pravila varne rabe kartic.

Ob uničenju, poškodbi, izgubi, kraji ali zlorabi kartice opravite naslednje korake:

  • takoj pokličite 24-urni servisni center Bankart na telefonsko številko +386 1 583 41 83;
  • najpozneje v osmih delovnih dneh se osebno oglasite v najbližji poslovni enoti/poslovalnici banke in pisno potrdite blokiranje kartice.

V trenutku prejema obvestila vam bomo blokirali uporabo kartice in podali nadaljnja navodila.

Ob izgubi, kraji, zlorabi ali sumu zlorabe ste dolžni to prijaviti policiji. Sporočite čim več potrebnih podatkov o okoliščinah, povezanih z izgubo, krajo ali zlorabo kartice, in tako preprečite morebitno nadaljnjo škodo.

  • Nakupujte le na spletnih straneh, ki omogočajo varno (https) povezavo;
  • zaupajte le tistim spletnim mestom in prodajalcem, ki od vas zahtevajo varnostno številko kartice ali omogočajo nakup s sistemom Mastercard ID Check, sicer nakupa ne opravite;
  • po možnosti kupujte le pri preverjenih trgovcih;
  • ne opravljajte nakupov na spletnih mestih, do katerih ste prišli prek spletnih povezav v nezaželeni elektronski pošti ali pa so vas poklicali po telefonu in vam želeli prodati neko storitev ali blago, ob tem pa so od vas želeli podatke o kartici;
  • v nobenem primeru nikoli ne vpisujte ali povejte številke PIN, saj pri oddaljenih nakupih ni potrebna;
  • natisnite spletno stran z oddanim naročilom, pogoji poslovanja in dostave ter kontaktnimi podatki prodajalca;
  • plačilna kartica je za nakupe prek spleta samodejno vključena v sistem varnostnih storitev Mastercard ID Check;
  • upravljanje in nadaljnje informacije o delovanju in uporabi sistema Mastercard ID Check so na voljo na uradni spletni strani Mastercard;
  • če oddaljene nakupe opravljate pogosto, je zanje smiselno uporabljati ločeno plačilno kartico ali aktivirati storitev Varnostni SM

Oglejte si še nekaj dodatnih informacije o varnem spletnem poslovanju, ki jih je pripravil Nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost SI-CERT in projekt Varni na internetu.